Relațiile trupești nu sunt doar pentru nașterea de copii
Relatiile dintre soti nu au drept scop exclusiv nasterea de copii, ci „uciderea” trupului, ca sa nu-i ispiteasca satana si sa cada in desfranare (I Corinteni 7, 5) (Conform Sfintilor Parinti, cuvintele cresteti si va inmultiti – Facerea 1, 28 deja s-au implinit).
Sfantul Ioan Gura de Aur, sprijinindu-se pe afirmatiile Sfantului Apostol Pavel, marturiseste cu tarie ca scopul principal al nuntii este evitarea desfranarii. El scrie: „Nunta a fost data pentru nasterea de copii, dar mai mult pentru stingerea aprinderii trupesti. Il am martor pe Sfantul Apostol Pavel, care spune: din cauza desfranarii, fiecare sa-si aiba femeia sa (II Corinteni 7, 2). Deci spre evitarea desfranarii, si nu spre nasterea de copii. Si zice iarasi Apostolul Pavel: „sa fiti unul cu altul, nu pentru ca sa faceti copii, ci ca sa nu va izbaveasca stana!” Inaintand, Apostolul nu spune: „daca vor copii, sa se casatoreasca, ci: daca nu se infraneaza, sa se casatoreasca!” (I Corinteni 7, 8-9).” (Despre Feciorie, XIX)
Cu siguranta ca prin aceste cuvinte Sfantul Ioan Gura de Aur nu exclude nasterea de copii si, fireste, nici nu recomanda evitarea ei. Pur si simplu, vrea sa sublinieze si celalalt scop al nuntii, ferirea omului de desfranare.
Prin urmare sotii care n-au dobandit copii nu sunt considerati nefericiti de catre Biserica (nefericiti sunt barbatul si femeia care destrama casatoria). „Ai copii, bucura-te! N-ai copii, bucura-te!” (Proverb popular).
I n f i e r e a
Sfantul Cosma Etolianul, in situatia lipsei copiilor, recomanda infierea. El scrie: „Ia un copil sarac si fa-l copilul tau duhovnicesc, ca sa te bucuri si sa te desfeti si tu, si sa se bucure si sa se desfete si acela. Pentru acel copil pe care ti-l naste femeia ta, Dumnezeu nu-ti este dator cu har, pentru ca o faci din patima trupeasca, dar pentru acel copil sarac, ai de mii de ori plata de la Dumnezeu in sufletul tau, si cinste de la oameni, pentru ca il faci cu voia ta fiul tau duhovnicesc” (Didahia II, 1, 37).
Arhimandrit VASILIOS BACOIANIS
Arh. Vasilios Bacoianis e la limita ereziei cu acel articol, cel puțin a uitat să citească omiliile despre Feciorie sau despre Viața de Familie, ale Sfântului Ioan Gură de Aur, și cuvintele către tineri ale Sfinților Teofan Zăvorâtul și Ignatie Briancianinov. În fine să n-o lungesc, că sunt profund întristat de interpretarea neo-protestantă în care i-a terfelit pe Părinți și Scriptura, spun doar atât: vrei uniri intime, nu numai pentru a face prunci? Da, bine, fă-o când vrei, dar niciodată să nu iei anticoncepționale, cauciucuri, diafragme, sau alte invenții demonice pentru a susține desfrânarea, că atunci te duci în iad, garantat. Bine că n-o scos vreo interpretare că e voie și în posturi, ca să te ferești de desfrânare, sau a voie și în dos sau și cu sfințitele guri, pe unde intră Trupul și Sângele Domnului, să intre și organul bărbatului, sau lichidele femeii. Măi, cum lucră satana…
Emilian R Botoș, aici deja interpretezi tu și SUSPECTEZI lucruri care Părintele nu le-a spus și nu le-a sugerat, ba încă numești tâlcuirea sa „neo-protestantă”, prin prisma PROPRIILOR tale gânduri. E bine când suntem smeriți și în ascultare, atunci evităm să spunem lucruri rele despre alții, mai ales învățații Bisericii, când aceste lucruri nu au nici o tangență cu realitatea și nu reflectă decât mintea noastră slabă și pervertită. De aceea, Doamne miluiește-ne pe noi păcătoșii!